2016. febr. 4.

Principessa

forrás
 „– Halvány fogalmam sincs, ki írhatta a levelet. Szerinted válaszoljak? – kérdeztem, és tulajdonképpen egy »igen«-t szerettem volna hallani.
Ehelyett azonban Bruno a homlokát ráncolta, és valami konteós fejtegetésbe kezdett. Aggályos és rendkívül gyanús, hogy a levélíró nem fedi fel a kilétét, vélte. Névtelen levelekre az ember ne válaszoljon, azon nincs áldás.
– Ki tudja, miféle pszichopata az illető.
Összeesküvő pillantással előrehajolt.
– Ismered Audrey Tautounak azt a filmjét, amelyben megzakkant nőt játszik, aki a szerelmével üldöz egy rokonszenves nős hapsit, akinek a felesége gyereket vár, és a férfi a végén kerekes székben köt ki, mert Audrey, miután a pasas visszautasítja, fejbe vágja egy súlyos vázával?
Döbbenten megráztam a fejem. Ilyesmi eszembe se jutott.
– Nem – feleltem dermedten. – Én csak az Amélie csodálatos életét ismerem tőle, és az valahogy jól végződik.
Bruno elégedetten hátradőlt.
– Szegény barátom, én ismerem a nőket, és annyit mondok: vigyázat!”


A részlet Nicolas Barreau A világ végén megtalálsz című regényéből való, melyben egy fiatal galériatulajdonos egy nap szerelmes levelet kap egy titokzatos hölgytől, aki Principessa néven írja alá a leveleit. Vajon ki lehet ő? :)


4 megjegyzés:

  1. Tök jó idézet :D, nevettem rajta- mert én mindkét filmet láttam.

    Az előző könyv nekem kicsit felemásra sikerült- szakállás férfii! :D-, ezért kicsit óvatos vagyok ezzel. És látom megint férfi a főszereplő.

    Vagyis. Ez most a harmadik könyve? Vagy csak a második?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, a szakáll nálam is bezavart kicsit a képbe :D, de összességében én szerettem azt a könyvet. És ez már a harmadik regénye az írónak, ami megjelent nálunk, a második az Álmaim asszonya volt, ami természetesen itt csücsül a polcomon - nem is én lennék, ha nem szereztem volna be magamnak - de még nem olvastam.

      És ugye, hogy milyen kis vidám és humoros ez a kis ízelítő a könyvből? Én is sokat mosolyogtam rajta, és már annyira várom, hogy olvashassam. :)

      Törlés
    2. De akkor a másodikat te sem olvastad?

      Törlés
    3. Nem olvastam. Amikor többektől azt hallottam, hogy nem lett olyan jó, mint az első, akkor inkább tovább pihentettem a polcon.

      Törlés