2014. okt. 17.

Könyvek, amiket várok #26

Nemrég láttam, hogy hamarosan megjelenik María Dueñas következő regénye az Elfelejtett misszió a Gabo kiadó jóvoltából, aminek én irtó örülök, mivel az írónő előző könyve, az Öltések közt az idő is maradandó élményt nyújtott a számomra. Az a könyv egyébként egy tipikusan olyan könyv volt, amire még évek múlva is visszaemlékszik az ember. Persze nem az egész történetre - bár ki tudja, lehet, ha nagyon megerőltetném magam, akkor még az is menne - hanem csak felvillanó emlékképekre és persze a könyv hangulatára, ami meglepő mód, még ma is halványan itt él bennem... és ezek az igazán jó könyvek!

Egyszóval nagyon várom!

María Dueñas: Elfelejtett misszió


Blanca Perea egyetemi tanár, negyvenes évei közepén, akit a férje néhány hónapja elhagyott szeretője kedvéért. Blanca, hogy minél messzebb kerüljön otthonról, és végiggondolhassa életét, elfogadja egy amerikai egyetem kutatói ösztöndíját és elutazik Kaliforniába. Az egyetem azzal bízza meg, hogy rendszerezze Andrés Fontana hagyatékát, aki harminc évvel ezelőtt a Modern Nyelvek Tanszék igazgatója volt.
Fontana írástudatlan bányászcsaládból származott, de a helyi úriasszony hóbortjának köszönhetően lehetősége nyílt Madridban tanulni, ahol elvégezte az egyetemet. 1935-ben egy ösztöndíjjal az Egyesült Államokba távozott, ahonnan soha nem tért haza, mert 1936-ban kitört a polgárháború. Blancát lassanként megismerkedik a tanszék oktatóival, és vezetőjével. Egyik nap vásárlás közben bemutatják a hatvan körüli Daniel Carternek, aki valamikor a tanszék tanára volt, kiemelkedő hispanista, de mára visszavonult. Daniel szülei akarata ellenére nem orvosnak tanult, hanem beiratkozott spanyol szakra, ahol megismerkedett Andrés Fontanával. Ő beszélte rá, hogy pályázza meg a Fullbright ösztöndíjat, melyet az 1950-es években hirdettek meg először Spanyolországba. Daniel az ötvenes évek elején érkezett Madridba és beutazta a félszigetet.
E három ember sorsa fonódik össze a regényben, melynek végén minden titokra fény derül. Az Elfelejtett misszió María Duenas második regénye, az első Öltések közt az idő címmel jelent meg magyarul.
Kiadó: Gabo,  Oldalszám: 520,  Várható megjelenés: 2014. november 16.

Borítók
A könyv borítójától egyébként nem vagyok nagyon elájulva, de minél tovább nézem annál jobban kezdek megbarátkozni vele (és nem megszeretni), ellenben a tipográfiájával sehogy sem tudok kibékülni. A külföldi borítók közül sem igazán tudnék választani... még talán a legelső a legjobb báááár, lehet, hogy azért sem nagyon pipiskednék, ha a könyvesbolt legfelső polcán lenne.




2 megjegyzés:

  1. Tegnap ezt én is kinéztem magamnak, pedig még az Öltések közt az időt sem olvastam. (Ilyenkor döbbenek rá, hogy mennyi jó kis könyvem van még otthon, ami olvasatlanul várja a sorát ...) Egyébként a borító nekem sem tetszik, de ha a történet jó lesz, akkor ez legyen a legnagyobb bajunk, nem? :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is tudtam, hogy neked megvan az író előző könyve. :) Persze, ha jó a könyv, akkor tök mindegy, hogy mibe van csomagolva, de mondjuk, ha nem ismerném az író előző regényét, akkor ez alapján a borító alapján lehet, hogy ezt a könyvet el is kerülném. (Nem mintha az Öltések közt.... borítója olyan csudi szép lett volna :D)
      Mindenesetre ne tologasd olyan sokáig, mert szerintem neked is nagyon tetszeni fog!

      Törlés