2012. júl. 10.

Bátky András: Bazsó és Borka

Tartalom

Ha itt most az elején elárulnánk,
mi vár rád, akkor minek olvasnád végig
ezt a könyvet?
Ha kiolvastad, lécci lapozz vissza,
és írd meg helyettünk.

Ez a kis apró szösszenet a könyv elején rögtön megalapozta a hangulatunkat a továbbiakban. Jómagam és a csemetéim is e rövid és "velős" tartalomból azt a következtetés vontuk le, hogy bizony ebben a nagy melegben, egy hűvös szobában nagyon jól fogunk szórakozni.
A történetek egy szeretni vagy inkább égetnivaló(?) ikerpárról - Bazsóról és Borkáról – szólnak, akiket mintagyereknek éppen nem lehet nevezni, na de  őszintén! Melyik gyereket lehet?

A kis könyvben öt rövid történetet olvashatunk arról, hogy ez a két rosszcsont, milyen agyafúrt módszerekkel képesek bosszantani egymást, illetve a szüleiket. Részletesen megtudhatjuk hogy hogyan keresnek aranyat a Duna-parton - amit egyébként teljesen normálisnak tartottam ellenben azzal, amikor az én gyermekeim a nagymama kertjét felásva keresték Attila sírját -, vagy épp hogyan tévesztik meg az anyukájukat azzal, hogy teljesen egyformán öltözködnek fel, és hogy milyen furfangos csínytevéssel képesek rávenni a szüleiket arra, hogy mennyi előnnyel is járna, ha saját kiscicájuk lenne.

Minden történetben megjelenik az ikerpár anyukája, akinek nehéz helyzetét őszintén átérzem. Mert ugye kire marad a csatatérré változtatott nappali rendbetétele, vagy az ikrek sárból való kivakarása egy kiadós aranyásás után? Természetesen az anyukára, akinél ha néha elszakad a cérna és hangját megemelve ledorongolja a csemetéit, akkor sem tör felette senki pálcát.

A könyvben található történetek rövidek, könnyen olvashatóak és nem utolsósorban nagyon viccesek. Első olvasóknak kifejezetten ajánlom az előbb említettek, illetve a nagy betűméret miatt.

A könyv illusztrációja annyira tetszett, hogy rögtön utána is néztem Lakatos Imre további műveinek és hát lám lám, nem hiába volt Ő nekem ismerős, mivelhogy a Dobozváros meseregény is az Ő nevéhez fűződik. Igaz azt a könyvet még nem olvastam és még csak a benne lévő képeket sem láttam, de az biztos, hogy az itt látható jellegzetesen karakteres és vidám rajzai maximálisan elnyerték a tetszésemet. 

Jó ötletnek tartottam a könyv elején az ikrekről készült csokival összemaszatolt fényképalbumot, és a legvégén a kis különbségkereső feladatot, ami itt is megtalálható.  A könyv hátulján a következő szöveg olvasható: 

Vigyázat! Kizárólag szülők nélküli olvasásra! (Úgysem tetszene nekik…) 

Hát ez kérem nem igaz, mert én nagyon jól szórakoztam az ikrek huncutságain és kíváncsian várom a folytatást.

Illusztráció: Lakatos István
Oldalszám: 95
Ár: 1490.-

2 megjegyzés:

  1. A lányom pérhuzamosan olvassa most ezt a könyvet és a Dobozvárost. Illetve ezt egyedül olvassa, a Dobozvárost pedig ketten olvassuk - mert bár a sztori borzasztóan olvastatja magát, a szöveg túl apró betűs. A rajzok viszont abban is fenomenálisak, igaz mi nagyítót használunk a nézegetésükhöz, mert - a betűméret mellett - sajnos azok is igen apróra sikerültek. A Magvetőnek még van mit tanulni az ifjúsági könyvkiadás terén... Remélem Szilvamag a Dobozvárosnak is nekikezdesz és arról is írsz majd :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyítóval? :) Ez jó, akkor tényleg nagyon aprók lehetnek. Még nem volt kezemben a könyv, de nagyon kíváncsi vagyok rá.:)Mintha valahol azt olvastam volna, hogy az apró méret mellett sajnos kevés kép is van benne.

    VálaszTörlés