2011. nov. 21.

Mary E. Pearson: Az imádott Jenna Fox

A történet egy 17 éves lányról, Jenna Foxról szól, aki egy baleset következtében egy évig kómában fekszik. Miután felébred, semmire és senkire nem emlékszik, ismeretlen környezetben és ismeretlen emberekkel találja magát szemben. Mindent újra el kell sajátítania; a járást a gondolkodást a beszélgetést, újra meg kell tanulnia néhány szó jelentését ….. és van itt még valami, valami, amit a családja rejteget előle…. egy titok, amire csak a könyv végén derül fény.

A regény elején meg voltam győződve arról, hogy a történet napjainkban játszódik, de aztán néhány apró utalásból meg, aztán az események előrehaladtával szépen lassan csak rájöttem, hogy a cselekmény egy olyan jövőben játszódik, ami számomra ugyan ijesztő, de jobban belegondolva nem is annyira elképzelhetetlen. Hiszen senki sem  tudhatja, hogy évek múlva mire is lesz képes az orvostudomány. Mint ahogy azt sem lehet tudni, hogy ez a fejlődés milyen hatással lesz, majd az emberiségre és a természetre; biztos, hogy jó lesz ez nekünk? A könyv komoly témákat feszeget.

Olvasás után az első, ami az eszembe jutott a történettel kapcsolatban, hogy félelmetes.

És nem csak a fent említettek miatt éreztem annak, hanem még néha maga Jenna, és az Ő gondolatai is azok voltak számomra. Bár nem tudom, hogy én, hogy viselkedtem volna hasonló helyzetben, mégis néhol túl agresszívnek éreztem Jenna viselkedését. Tovább gondolva mindezt, még az is megfordult a fejemben néhol, hogy lehet, hogy Jenna egy báránybőrbe bújt farkas (?), de az írónő nem ebbe az irányba vittel el a cselekményt.

A történet nagyon jól felépített és izgalmas, a szerző mindig a megfelelő időben ad egy-egy új információt Jenna számára és rajta keresztül az olvasónak, ami segítségével egyre közelebb kerülhetünk a titok felderítéséhez. A legkidolgozottabb karakter a főszereplő volt számomra, teljesen át tudtam érezni a zavarodottságát és a fájdalmát és végül rajta keresztül a sokkoló felismerést is. Viszont véleményem szerint, több olyan szereplő is volt a könyvben, akik kidolgozását az író, mintha félbe hagyta volna, mintha megfeledkezett volna róluk. Ethan és Alyss karakterét például túl felszínesnek találtam, míg Daneről szinte semmit nem tudtam meg, (nem is értem a szerepét a történetben)

Nem tudom szó nélkül hagyni a könyv végét, melyet szerintem az szerző túl gyorsan zárt le, és az utolsó pár oldalt akár el is hagyhatta volna, mivel azt már túlontúl idillinek, mondhatni teljesen valószerűtlennek éreztem.

De mindezek ellenére azt kell mondanom, hogy egy nagyon jó kis könyv volt, különleges témával, melynek kapcsán sok érdekes kérdést tehetünk fel magunknak, többek között talán a legfontosabbat, hogy mi is tesz bennünket emberré?

A borító nagyon szép és most, hogy már ismerem Jenna történetét nagyon kifejezőnek is érzem.


Eredeti cím: The Adoration of Jenna Fox
Fordította: Németh Anikó Annamária
Oldalszám: 352

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése