2011. márc. 10.

Jennie Kent – Maria Villegas: Lányokról lányoknak

Miután elolvastam  Jennie Kent és  Maria Villega szerzőpáros  Pubersrác című könyvét nagyon kíváncsi voltam, hogy vajon hogyan valósították meg az ott olvasottakat a lányoknak szóló könyvükben.

Ahogy a rózsaszín kislakattal lezárt könyvet a kezembe vettem kellemes, kissé izgatott érzés fogott el, mint amikor kislány koromban szintén egy ilyen kislakattal lezárt naplót kaptam ajándékba. És ez az érzés az első oldal elolvasása után csak még jobban erősödött bennem.
 „Ha ez a könyv, amit olvasol,
nem a tiéd,
azonnal csukd be!
Még mindig olvasod?
Tedd már le!
Ami benne van, az titkos, személyes,
és nem tartozik rád!
Semmi közöd hozzá!
 A Pubersráchoz hasonlóan ez a könyv is egy alaposan átgondolt és gondosan felépített, a kamaszkorral járó külső és belső változásokról szóló, egyszerűen és érthetően megfogalmazott, nagyon informatív kiadvány. Megjelenésében nekem egy kicsit infantilisnek tűnik, bár ha jobban belegondolok, hogy mégiscsak a 12-14 éves korosztálynak szól - és ami a lényeg, hogy lányoknak, akik általában oda és vissza vannak a csecsebecsékért - így ez már nem is annyira meglepő.

A könyvben mindvégig két kislány kalauzol bennünket, Fiona és Maria, akik csupa olyan lányos dolgokról beszélnek, mint például, hogy milyen a helyes bőr-, haj- és körömápolás, milyen a helyes táplálkozás, majd szó esik a menstruációról, az étkezési zavarokról, a viselkedésről és az illemről is..... és még sok minden másról. A pubertáskort érintő számos hétköznapi kérdések mellett, olyan intim témákról is olvashatunk benne, amelyekről a fiatalok gyakran lehet nem szívesen kérdezik meg a szüleiket, vagy azért, mert túl személyesnek érzik, vagy azért, mert éppen szégyellik.

Hogy mennyire a lányokról szól ez a könyv az is bizonyítja, hogy a számmisztikával kiszámolt névszámhoz tartozó jellemzés is megtalálható benne, természetesen a horoszkóp után. Tud nekem valaki, egy olyan fiút (vagy akár férfit) is mutatni, akit ez érdekel?:)

Olyan könyvecske ez, amit igazi iks "kincsnek" érzek tele hasznos információkkal, színes rajzokkal és szalagos könyvjelzővel, úgyhogy én nyugodt szívvel tudom ajánlani minden lánygyermekes családnak. .

Értékelés: 5/5 

Köszönöm a könyvet a Pongrác Kiadónak!
Eredeti cím: Girl to Girl
Fordította: Cséplő Noémi
Oldalszám: 336

2 megjegyzés:

  1. Csak a Pubersrácot olvastam, de nagyon jó kis könyv lehet ez is.:)

    VálaszTörlés
  2. Igen, de stílusba teljesen különbözik. Szerintem mindkettő nagyon jó!!

    VálaszTörlés