2011. jan. 16.

Brenda Joyce: Halálos szerelem

Igazából senki nem ajánlotta nekem ezt a könyvet, a harmadik rész megjelenésétől kezdve kezdtem vele igazán szemezgetni. Miután megszereztem az első részt, rögtön bele is olvastam és azt kell mondjam, hogy ahogy a kezembe vettem egyszerűen nem tudtam letenni.


A történet 1902-ben játszódik. Főhősnőnk Francesca Cahill New York egyik legjobb családjából származik. Apja milliomos, anyja pedig a társasági élet kedvelt tagja. Francesca a politikában igen tájékozott, okos és magát reformernek valló fiatal hölgy, igazi kékharisnya. Egyetemre jár és tervei között szerepel, hogy újságíró lesz, bár ez a vágya a regény végére más irányt vesz. Az egyik bálon az apja dolgozószobájában egy rejtélyes üzenetet talál, aminek az elolvasásával belekeveredik egy nyomozásba, melynek célja a szomszédukból elrabolt dúsgazdag család gyermekének nyomra kerítése. A rendőrség élén a jóképű Rick Bragg rendőrfőnök áll, akinek ez lesz az első esete. Természetesen Francesca és Bragg között szikrázik a levegő egyértelmű, hogy  vonzódnak egymáshoz, olyannyira, hogy az olvasó csak reménykedhet benne, hogy a könyv végére egymásra találnak.

A könyv cselekménye, az emberrabló megtalálásán kívül azért jóval bonyolultabb. A cselekmény bővelkedik fordulatokban, amivel végig fenntartotta az érdeklődésemet. Van itt minden, ami érdekessé és izgalmassá tehet egy történetet; szerelem, szenvedély, veszély és bosszúvágy. Csak pislogtam, ahogy egyre meglepőbb információkat tudtam meg a szereplőkről, kis titkokat, piszkos ügyeket. Nem akarom lelőni a történetet ezért nem sokat árulhatok el a cselekményből, de véleményem szerint nagyon  izgalmas és szórakoztató könyv volt. A szereplők szimpatikusak a karakterek jól felépítettek, bár Francesca naivitása és kotnyeleskedése - ami néhol ugyan bosszantott de utólag visszagondolva abban a korban  nem sok lehetősége és feladata volt egy fiatal lánynak, aki szinte burokban élt - sincs eltúlozva. Bragget nagyon szimpatikus, higgadt, és nyugodt embernek találtam, olyannak aki az elharapódzó korrupció mellett is kézben tudja tartani a rendőrséget. Ráadásul a reformoktól sem retten vissza, még akkor sem ha ez miatt veszít a népszerűségéből. Na és ne feledkezzünk meg arról a feszültségről és szenvedélyről sem ami a két főhős között feszül.:)


SPOILER
Voltak ugyan gyanúsítottaim, de  a végén egyáltalán nem gondoltam volna, hogy a gyermek apja lesz a tettes, aki ezzel akarta büntetni a feleségét. Elisát nem sajnáltam sőt, elítélem, hogy megcsalta a férjét és nem is egy szeretővel hanem többel. Azt pedig végképp nem fért a fejeben, hogy hogy volt kedve még kufircolni azok után, ami a gyerekével történt? Nem értem, hogy Francesca, hogy hunyhatott e fölött szemet.
Egyébként izgalmasan megírt nyomozás volt. Néha felelőtlennek vagy inkább butának tartottam Francescat ( egyedül bemegy egy kuplerájba, ahhoz a férfihoz aki majdnem megerőszakolta??) De voltak alkalmak, amikor tényleg segítségére volt a nyomozónak. A regényben voltak olyan fordulatok, amelyekre egyáltalán nem számítottam, például, amikor kiderült, hogy Braggnek régi szeretője volt Elisa és az eltűnt gyermek az ő gyereke. Na ez odatett nekem. Vagy amikor Montrose, Francesca sógoráról kiderült, hogy viszonyt folytat Elisaval. Sajnáltam Francesca bátyját Evant, aki nem szerelemből házasodik hanem apja zsarolásának tesz eleget. Ellenben Rick Braggről nem tudok semmi rosszat mondani, szívesen lennék a titkárnője.:)
SPOILER VÉGE

A sok sopánkodásom ellenére nem csalódtam a könyvben, sokkal több van benne, mint amit elsőre gondoltam. A szereplőket megszerettem és érdekel a sorsuk, és csak remélni tudom, hogy a következő részek is ilyen fordulatosak lesznek.

Értékelés:



Eredeti cím: Deadly Love
Kiadó: General Press
Terjedelem: 320 oldal


1 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy tetszett. Későbbi kötetek nekem ennél is jobban tetszettek. Sok kedvelhető szereplő fog feltűnni a későbbiekben. PL. Hart. Nyomozás is egyre jobb lesz. :)

    VálaszTörlés